Felaktig listningblankett

Vissa listningar har skett på fel listningsblankett. 
Jag har listat mig hos er tidigare men har fått hem ett brev om att jag återlistas till min tidigare vårdcentral igen under perioden 9-15 maj. Vad har hänt?

En del av underlaget som vissa patienter har fyllt i samband med listning har gjorts på fel sätt eller på felaktiga listningsunderlag. Tex har dom fysiska underlagen (listningsblanketten) haft rubriken ”intresseanmälan Val/byte till Viklinik Vårdcentral” och skall i samband med öppnandet av vårdcentralen efterföljas av ett ifyllt underlag med rubriken ”Val/byte Vårdcentral” 

 

Även det digitala formuläret vi har använt för att ta in intresseanmälan för listning ska i samband med öppnandet av vårdcentralen efterföljas med en anmälan via 1177.se med BankID eller listningsblankett med rubrik ” Val/byte Vårdcentral”och därför har vi nu kompletterat med denna listningsblankett i samband med brevutskick till er.

Du som tidigare valt oss som din vårdcentral får gärna förnya ditt val genom att skicka in bifogad blankett med rätt rubrik ”Val/byte Vårdcentral”, eller via 1177.se så löser vi så att du listas hos den namngivna läkare som du önskar.

 

Du kan även kontakta oss direkt via telefon 046-60090 eller hej@viklinik.se så skickar vi ut korrekt listningsblankett med frankerat kuvert till dig.

 

Vi har full förståelse för att ovan ställer till besvär för dig vilket vi djupt beklagar.